رفتن به محتوای اصلی
۲۷ بهمن, ۱۴۰۱ / ۰۹:۱۹

 آنچه در جلسه رسمی شورای شهر قم گذشت (قسمت دوم)

مطلب بدون عنوان 433
از به سرانجام رسیدن توافقی چندساله تا بررسی نحوه نام‌گذاری معابر به نام شهدا

سپس لایحه اخذ واگذاری 1000 مترمربع زمین به متولیان موقوفه مسجد صاحب‌الامر (عج) نیز موردبررسی قرار گرفت و اعضای شورا نظرات خود را در خصوص این لایحه مطرح کردند.
محسن محرری این موقوفه را خاص دانست و اضافه کرد: بر اساس این توافقنامه قرار است 1000 مترمربع آزاد و به تولیت مسجد واگذار شود.
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم نیز لایحه اخذ مجوز  پرداخت هزینه‌های مربوط به پست برق نواب (فاز نخست پروژه خط یک مترو) را مطرح و تأکید کرد: یکی از نیازهای راه‌اندازی مترو، تأمین برق است که تأمین آن از دو مسیر، راه‌اندازی پست برق جدید و استفاده از مازاد برق مونوریل است.
سید محمدحسین دهناد خاطرنشان کرد: این هزینه در آینده توسط دولت به شهرداری بازگردانده می‌شود.
مجید اخوان نیز تأکید کرد: شهرداری علی‌الحساب این هزینه را پرداخت می‌کند و تأمین منابع آن از دولت خواهد بود.  
سپس رئیس شورای اسلامی شهر قم لایحه  معرفی ناظرین شورای اسلامی شهر در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات را مطرح کرد و گفت: سازمان فناوری اطلاعات نیز مانند سایر سازمان‌ها باید ریز نظر ناظران شورا کارهای خود را پیگیری کند.
سپس سید محمدحسین دهناد و معصومه آمره به‌عنوان ناظران شورا در سازمان فناوری اطلاعات معرفی شدند.
در پایان جلسه نیز لایحه نام‌گذاری 36 معبر به نام شهدا مطرح شد و سید مجید سبحانی ثابت رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر ابراز کرد: اولویت نام‌گذاری‌ها برای خانواده‌‎هایی بوده که سه شهید و یا بیشتر دارند.
مجید اخوان نیز با تأکید بر نام‌گذاری معابر به نام شهدا اظهار داشت: بهتر است نام معابر تازه ساخته‌شده را به نام شهدا نام‌گذاری کنیم تا نام شهید به کار رفته و تثبیت شود، چراکه در خیابان‌های قدیمی مردم کوچه‌ها و خیابان‌ها را با نام قدیم آن می‌شناسند.
نرجس نیازمند عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر نیز با تأیید نظر مجید اخوان بیان کرد: نباید اجازه بدهیم نام شهید تنها روی تابلو خیابان بوده و به فراموشی سپرده شود زیرا مردم خیابان‌ها و کوچه‌ها را با نام قدیم آن به یاد دارند، مانند خیابان شهدا که هنوز به نام صفاییه به کار می‌رود.


https://qom.ir/DrNV